onsdag 14. januar 2009

Ferieplanlegging....

Da er jeg i gang med planleggingen av årets ferie. Målet har vært bestemt i mange år allerede, det har seg nemlig sånn at vi har vert der før :-) Sommeren 2003 satte vi oss i bilen med kurs for Disneyland Paris. (advarsel: om du klikker på linken, slå av lyden på pcen, ellers er det fare for at du blir gal ganske kjapt...)



Da var ungene nesten 10, 9 og 4. De to største var nesten stor nok til det meste, men bare nesten, og mistemann var for liten til nesten alt, så derfor lovet mor dyrt og hellig at vi skulle reise tilbake når minsten fyller 10, og det er i år.....


Så nå stitter jeg på nettet og leiter og kikker. Har funnet ut at for oss fem vil en tre-dagers billett i parken med dagens Eurokurs komme på nesten 6000,- juhu Husker jo at det var dyrt sist gang også, men jeg var sannsynligvis sikker på at til vi skulle reise igjen hadde vi minst vunnet i lotto to ganger eller noe sånt hehe.



Sist kjørte vi til Oslo og tok fergen til Kiel. Jeg hadde reist med Kiel-fergen før og syns at det var en flott opplevelse som jeg ville dele med ungene. Planen var å sitte ute på dekk og se når vi seilte ut fra Oslo, spise jordbær og nyte at endelig var vi på ferie. Det var altså planen, virkeligheten ble en helt annen....
Siden mor er sjøsyk av seg, fikk alle ungene sjøsyketabeletter. Vi hadde kjørt hele natten og var alle ganske slitne, så da minstemann sovnet på fanget mitt så jeg en mulighet til å få meg en hvil jeg også. Vi gikk på lugaren og la oss, og snart kom de to andre ungene etter. Far tuslet rundt på båten, så seg omkring, fant ut at det skulle være trylleshow, så han gikk for å vekke oss. Men fikk han liv i oss? Niks, mor og barn sov som steiner, faktisk sov vi 17 timer i strekk, så far hadde en ensom båttur til Tyskland. Og jeg fikk klar melding om at når vi skulle reise hjem igjen med båten fikk jeg ikke lov til å dope ungene hehe
Denne gangen skal vi ha hundene med, og da vil vi ikke ha en båttur som tar så mange timer. Er ikke så lett å slappe av og nyte båtturen når en vet at det sitter to små kropper innestengt i bur i bilen. Derfor blir det speedbåt fra Kristiandsand, den tar i underkant av 3,5 timer og er ganske rimelig. Og sett fra et sjøsykeperspektiv er 3,5 timer overkommelig uten dop.

Da er det bare overnattinger igjen.... Sukk, og her sliter jeg. Vi vil jo helst gjøre dette så rimelig som mulig, men å finne steder å bo hvor vi kan får være fem mennesker og to hunder på et rom er ikke lett, og må vi ha to rom blir det jo dobbelt så dyrt.....
Fortsettelse følger....

Ingen kommentarer: