onsdag 9. desember 2009

Et lite livstegn

Jada, det er liv i oss enda. Vi styrer på med alt mulig, prøver å gjøre minst mulig for å ha det best mulig! Høsten har gått utrolig fort her i huset, kan ikke fatte og begripe at det bare er dager igjen til jul!

I høst har eldstemann begynt på videregående skole et godt stykke unna, står opp før kl 6 hver dag for å ta bussen til skolen. Og han står opp helt av seg selv!! Syns det er godt gjort av en ungdom, tror ikke jeg var noen morgenfugl da jeg var på hans alder (er det ikke i min alder heller hehe)

Frøkna går fortsatt på ungdomskolen og koser seg med det: Venninner, kjæreste, speiding, og lekser tar det meste av tiden hennes.

Og minstemann er som alltid en aktiv og kreativ type, både på godt og vondt, mest godt da. Han går nå 5 kl, ser godt at han ikke er liten lenger, han mister mer og mer sitt barnlig utseende, og begynner å bli en ung gutt han også. Er litt rart at babyen min er blitt stor...

Gubben har fått seg ny jobb i samme firma, han har rykket oppover i rekkene, fått helt andre og nye arbeidsoppgaver, noe han trives godt med. Merker det på han at det er krevende å sette seg inn i så mye nytt, men alt går seg til på god måte.

Så var det meg da, jeg er fortsatt hjemmeværende, men har i tillegg blitt student. Holder på nettstudier for å bli kostholdsveileder. Mye spennende og nyttig stoff! Ellers har jeg som likemann i proteinintoleranseforeningen en del å henge fingrene i. Kjekt å kunne snakke med folk som er i samme båt, er mye vi kan lære av hverandre, en trenger ny inspirasjon rett som det er.

Vi holder oss fremdeles til kostholdet vårt, det er vi pent nødt til. Jeg hadde en liten sprekk på julebordet, noe som resulterte i stiv kropp og tre dager i sengen. Så for meg er melk virkelig gift! Tenker at det er mange som sliter med smerter i kroppen som kunne hatt godt av å prøve en periode uten melk!

Nå prøver vi å glede oss til jul, men det er ikke lett å finne julestemningen når det er vår ute. Vi har et utrolig rart vær på disse kanter for tiden. Men det blir vel jul tilslutt hos oss også :-)

2 kommentarer:

Anette sa...

Yeah!! Godt å se at der er liv i leiren! Har vært innom maaaaange ganger uten noe nytt å henge øynene på ;o)

Ønsker deg en fortsatt god førjulstid. Fortsett med å gjøre minst mulig for å ha det best mulig. Det synes jeg høres ut som en god ide!

Helen sa...

Takk for kjempefin blogg :)