tirsdag 5. mai 2009

Krokodillemat?... Nope!

Vel hjemme etter en hyggelig tur til Akvariet i Bergen med klassen til minstemann satte jeg med med med pc'en for å lese litt aviser. Stor ble forskrekkelsen da jeg leste i Bergens Tidenede at en "liten" krokodille på 1 meter hadde klatret ut av buret sitt og vandret mellom beina på en gjeng barnehageunger.

Vi var der da dette skjedde, riktignok ikke akkurat der, men på Akvariet. Vi verken så, hørte eller merket noe av dramaet som tydeligvis utspant seg kun meter unna. Så ingen av oss ble krokodillemat... denne gangen. Direktøren lover at de skal ta en ny runde med risikoanalyser og fikse det som mangler. Jeg er uansett ikke glad i den typen dyr så jeg holder meg langt unna.

Ellers er det mye spennede på gang på Akvariet, de holder på å bygge en haitunnel hvor man skal kunne gå inni og se på haiene. (minst trippel risikoanalyse!!!) Og 3 av pingvinene har lagt to egg hver som de og kjæresten bytter på å ruge ut. Blir spennede å se om det blir kyllinger av det. Er litt rart å tenke på at pinviner faktisk er fugler. Enda mer fasinerene der hvordan de blir kjærester. Det skjer ved at hannen bruker lang tid på å velge ut en fin rund stein som han legger fremfor damen med et høflig bukk. Godtar hun steinen er de kjærester for livstid, enkelt og greit. Kanskje jeg har vært pingvin i et tidligere liv siden jeg har stor forkjærlighet for runde steiner hehe. I kveld kommer en ny episode fra Akvariet på Tv2 kl 20. Gjør som meg, hold beina oppi sofaen, så er du vel ganske trygg ;-)

Bilde hentet fra akvariet.no

Ingen kommentarer: