mandag 11. mai 2009

Stille og rolig helg

Denne helgen har jeg hatt helt for meg selv, gubben er offshore og ungene reiste på speiderleir fredags kvelden. Etter en hektisk ettermiddag med handling, pakking, matlaging og kjøring var det godt å sige ned i sofen og slappe av med finalen i Norske talenter. Hadde Lydia som min favoritt så jeg ble bittelitt skuffet da hun ikke vant, men som det har vist seg så mange ganger før i lignenede konkurranser er det ofte toerne som gjør det beste, bare se på Tone Damli Aaberge. Regner med at vi får høre mye fra Lydia i fremtiden.
Før jeg gikk å la meg, luftet jeg hundene godt sånn at jeg skulle få sove til jeg våknet av meg selv lørdag morgen. Her i huset er det alltid noen som skal ett etter annet, eller noen som er sulten eller skal tisse eller hva det nå alt er. Så å skulle få sove til jeg våkner er ren og skjær luksus :-) En annet ting som er luksus for oss er å stå leeenge i dusjen. Siden vi er fem så må vi dele på det varme vannet, og veldig ofte virker som som at flere i familien får akutt diare når mor står i dusjen...

En liten shoppingrunde på Lagunen måtte til for å handle inn til et festmåltid til en. Serverte en tre-retters, rekecoctail til forrett, ytrefilet med bakt potet, stuede championer, bakte tomater, kryddersmør, og dampede grønnsaker til hovedrett og jordbær med sjokolade til dessert :-) Mett....

Hadde egentlig tenkt meg en liten tur til byen lørdagskvelden, men det fristet ikke å gå ut i "høststormen". Så da ble det soffa'en og tv denne kvelden også. Rigget meg til med litt digg og pcen på fanget, og Gullruten på tv'en. Har i grunnen litt sansen for Dorthe der hun feiende flott tar turen innom de tusen hjem hver lørdag, og var jo selvfølgelig spent på å se kjolene som det hadde stått så mye om i avisene hele uken. De skulle være inspirert av kirsebærtrærne rundt Lille Lungårdsvann. Vel var finalekjolen rosa og fløffy, men resten? Vel... Var ikke bare meg som ble betenkt/skuffet, en av mine favorittbloggere ble det også. Det tikket inn en melding på Facebook fra en kompis at dette er tydeligvis ikke var kvelden for fine kjoler, så det ble lagt merke til av en MANN også, da må det vel være ille?

Vet ikke helt hva de har tenkt at den skinnbuksa til Dorthe skulle forestille, stammen på treet kanskje? Og med Dorthe forventer en glitter og glamour, ikke en Lara Croft -kloning som nærmer seg middagshøyden. Fant et bilde av Dorthe på Se&hør sin hjemmeside. Vel kan det være tatt på en dårlig dag, i dårlig lys, fra en dårlig vinkel, men se på kløften da folkens! For å sitere slagordet til Elixia sin sommerkampanje "Bikinis don't lie!" Og plutselig var ikke Dorthe like fresh og naturlig som hun vil ha oss til å tro....



Og hvorfor i all verden gidder jeg å blogge om dette? Jo, fordi vanligvis ville det vært min kjære som hatt tatt i mot min "frustrasjon" og mitt "engasjement" over de snodigste ting, men siden han er offshore må jeg ty til andre kanaler. Tror neppe ungene hadde latt seg rive med over temaet Dorthe hehe

1 kommentar:

Anette sa...

Sitter her og småhumrer for meg selv av innlegget ditt *fnis* Vanvittig bra!!!

Og ikke verst å klare å lage 3-retters sånn helt til seg selv alene. Jeg hadde sikkert endt opp med en frossenpizza eller noe sånt... Men man bør jo egentlig skeie litt ut og ta vare på seg selv når man har muligheten til det ;o)