onsdag 14. mai 2008

Dugnad på dugnad

Er ikke vanskelig å skjønne at det går mot 17-mai, dugnadene kommer tett som hagl. I kveld har vi vært på skole, fredag skal vi både på skolen og på speideren, det skal bakes kaker og 17-mai skal tilbringes ved potet-løps arenaen.... Er vel sånn det blir når en har flere unger....

Har ikke funnet ut hvordan det feires 17-mai dit vi flytter, håper det er mer humant enn her. Disse bildene er fra feiringen på skolen i fjor, da er tradisjonen at alle elevene samler seg på haugen for å synge og noen fra 7-klasse har det ærefulle oppdraget å skrive og lese tale for dagen. I år skal jeg høre godt etter for da er det jenta vår som har hatt æren av å skrive den og bestekompisen til eldstemann som skal lese den. Etterpå er det boder og aktiviteter rundt om på skolen.
Er egentlig ikke glad i 17-mai i det heletatt, bare masse styr med klær og sko som man skal gå rundt å være redd for at ungene ødelegger, og når en kommer hjem etter endt tog og arrangement på skolen ser huset ut som om noen har vært inne i mellomtiden og rørt rundt med en miksmaster. Og som regel er det surt og kaldt med vind og regn. Dog ikke i fjor når jeg ser på bildene, men sånne bagateller glemmer man lett....
Ellers så har vi kommet i gang med pakkingen, fikk eldstemann med meg til å gå gjennom tøyet i skapet sitt og plukke ut det som ikke passer. Han har mye fint, men er vel som unger flest og har sine fire favoritter som blir brukt hele tiden, mens resten bare kommer på under tvang. Er i hvertfall mye fint som lillebroren kan bruke, om han finner noe som er kult nok :-)


Gubben er fortsatt offshore, han pleier som regel bare å være ute noen dager i slengen så han kommer hjem på fredag om alt går etter planen. Han var heldig med timingen denne gangen, ingen dugnader og ingen pollenplager

2 kommentarer:

Karna sa...

Her kjente jeg meg igjen, min bror med familie og min søster med familie feirer 17. mai her, så her har jeg også vært innom noen ganger....Så kjekt å se bilder, selv om det er fullt...Du får tenke på at barna koser seg, så får du sitte og spise is og nyte solen...for klart den skinner på 17. mai!

Torunn sa...

En flott søttende øsnkes deg også .-)
Hipp hurra, sier jeg bare....

Her er det meldt 7 garder og litt regn, så det blir nok akkurat så trivelig som det pleier å være! Hehe...
Det blir i allefall å ta på ull under bunaden!

Lykke til med flytteprosess. Gleder meg til å se bilder fra oppussing etterhvert .-)

Ha en flott dag!

Klem Torunn