fredag 18. juli 2008

Dagens økt

har bestått av maling. Vi har et sort vitrineskap som jeg ikke er helt blir fortrolig med. Likte det godt da vi kjøpte det, men så har det bare blitt mørkere og mørkere. Lurte lenge på om jeg skulle legge det ut for salg, men kom ikke så langt. Fant noen bilder på nettet av sorte skap som var hvitmalte inni, så i dag gikk jeg til verks med malekosten, her er før...



Og her er etter, ble mye lysere, er godt fornøyd, nå passer det bedre til alt det hvite vi har. Måtte ha fem strøk før det ble bra så jeg er glad det bare var inni. Benyttet meg av et tips jeg fikk av en maler om å bruke takmaling på de første strøkene, den dekker godt, tørker raskt og er billig. Siste strøket er med oljemaling. Nå er alle glassene som bor i skapet pakket ut og har fått seg en runde i oppvaskemaskinen, så i morgen skal de får komme tilbake i huset sitt :-)

Mens jeg først hadde maleklær på og var i gang med kosten malte jeg taket og grunnet panelen i trappegangen. Her er før
Og her er etter. Har lyst til å male den veggen litt mørker en resten av gangen, men er redd for at det kan bli for mørkt og at man bokstavligtalt møter veggen når en kommer opp trappen. Får se hva det blir til. Blir nok ening med meg selv etterhvert.

Hadde lenge et håp om at gubben skulle komme hjem i dag, men nå ser det ut til at han ikke kommer hjem før mandag, ting tar tid *sukk* Minstemann ble litt lei seg da jeg fortalte det til ungene, for han har bursdag på mandag og ville at pappaen skulle være hjemme når han våknet på dagen sin. Så vi krysser fingerer og tær for at det skal bli satt opp ekstrahelikopter på søndag :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var en positiv overraskelse! Skjønner at jeg må reise ut oftere...

Loppelasset sa...

hehe nei du bør vere mer hjemme, hvem vet hva jeg gir meg ut på neste gang, stuen på hytten kanskje? ;-)