onsdag 6. august 2008

Teflon?

Jeg kom plutselig på at jeg har glemt å blogge.... Sånn kan det gå når man enten har for mye eller for lite å gjøre :-)

Dagene etter bursdagen til minsten fikk vi mye besøk, innimellom ble høytrykkspyleren flittig brukt. Først fikk beleggningsteinen i oppkjørselen seg en omgang, de var både skitten og gjengrodd, så det gjorde seg. Husveggen ble vasket og så gikk jeg løs på to av terrassene.

Tror jeg med stor sikkerhet tør påstå at de som hadde huset før oss ikke hadde tilgang på spyler, for først vasket jeg vekk den gamle oljen og så måtte jeg vaske vekk skitten som de skulle ha vasket vekk før de hadde oljen på...

Så var det å olje, valgte en gråhvit farge, lurer litt på om det var en smule dristig her hvor det er vått nesten hele tiden. Er i hverfall spent på å se hvordan det ser ut til våren.... Været var fantastisk mens jeg holdt på, så da fikk ryggen fin farge også, aldri så galt at det ikke er godt for noe ;-) Kan anbefales om du ikke liker å ligge og sole deg på ryggen hehe Hadde en liten kikk på måleren da det var på det varmeste og den viste 48gr i solen, så det var en smule hett, men jeg skulle bli ferdig for jeg vet at erfaring at når noe står halvferdig så står det sånn lenge....



Bildene er sånn litt før og etter og underveis :-)



Siden den mørke veggen til naboen er så blank speiler det lyse gulvet vårt seg i den sånn at den virker lysere, og det var egentlig ganske greit for den er ganske tung.

Når så mor var ferdig med å olje/sole seg gikk turen på hytten, der hadde vi noen fantastiske dager i båten ute på fjorden og i badeviken ved bryggen vår.




Med temperaturer opp mot 30gr er det godt å komme seg på sjøen. Vi stoppet båten og ungene hoppet uti midtsfjords og koste seg med at vannet var varmt der også :-) Tuben har også vært flittig brukt. Egentlig skulle båten ha vært solgt for lenge siden, la den ut på Finn i mars, har vært mange som har vært interessert, men ingen som har kjøpt den. Så vi gav opp og fikk den på sjøen og brukte den selv, er en mening med alt....


Nå i ruskeværet har vi vert hjemme, holder på å pusse opp rommet innenfor carporten. Tror det egentlig er en sportsbod og at hovedinngangen er rett inn i kjellerstuen. Liker ikke den løsningen noe særlig så vi skal lage garderobe og bruke sportsboden som inngang. Der er det en enkel ubehandlet panel med mye kvist og et utslitt gulvbelegg. Veggene er kvistlakket, grunnet og malt lyse, og gulvet blir laminat i sort flisemønster. Bilder kommer! Fliser er jo klart finest, men akkurat nå så er det ikke tid til det, vi har en konfirmasjon om noen uker hengende over oss, og vil ha mest mulig ferdig til da.

Fredag og lørdag skal vi være i sentrum og se på alle seilbåtene som kommer. Har gode minner fra Tall Ships' Races i 93, da gikk vi rundt høygravid med førstemann og handlet tørketrommel på nattåpent :-)

1 kommentar:

hvorfor ikke... sa...

Hei på deg!
Takk for omsorgsfull kommentar hos meg;)

Helt enig med deg: Man blir hva man spiser; Derfor er kost/ernæring og sunn livsstil en av hovedinteressene mine. Jeg har liksom fått det inn med morsmelken. Mormoren min dyrket mye urter og grønnsaker - det var ikke så vanlig på begynnelsen av 1900 tallet - Det er et interessant felt og bare til å følge med videre....

Nå er det heller ikke energi og overskudd jeg mangler...har nok av det! Men jeg har hatt en viral meningitt med kraftig irritasjon av hjernehinnen, og det trenger tid før tåler full trøkk igjen.

Så rydde, male og sjaue kan jeg, men lyd, lys, lese, data og TV og sånne ting som man innvolverer hjernehinnen - det trenger litt tid. men det går sakte men sikker riktig vei. Det er veldig forutsigelig - følger akkurat som leger og spesialistene har sagt.

Men det med å holde seg unna blogginga er litt vanskelig...er så mange trivelige bloggerer og så mye inspirasjon der ute...

Så godt å høre at du er blitt bra!...fortsett med sunt kosthold, det er en investering i fremtida, og en god vane å lære ungene sine!
Ha en god helg!

smil Torunn