onsdag 20. mai 2009

Blåmandag, blåtirsdag og blåonsdag....

Den tok jammen på den 17mai-feiringa, er fremdeles godt sliten i kroppen og har sovet mesteparten av de siste tre dagene. Om det er stresset før og under selve avviklingen av 17 mai eller om det er den hvetebollen jeg spiste i ren glemsomhet etter 6 timer uten mat, vites ikke. Og det vil jeg vel heller ikke kunne finne ut. En ting som er greit å med å ta på seg sånne oppgaver er at jeg får testet hva helsen tåler og ikke. Kan liksom ikke finne ut grensene når en bare sitter på sofaen til pynt. Målet er å komme meg i jobb igjen til høsten, da nytter det ikke å legge seg langflat etter tre dager, tipper arbeidsgivern ikke blir særlig happy om det hadde skjedd.

I dag reiser vi på hytten, skal være der til søndag. Selv om vi holder på med mye greier der, er det på en helt annen måte enn hjemme og i et helt annet tempo. Det er ikke til å stikke under en stol at skuldrene kommer ut av ørene på hytten, og det trenger jeg en dose av nå :-) Vi skal fortsette å beise nøstet, vi skal innom Ikea på veien og handle med oss ting og tang til å lage et bittelite kjøkken, kjekt å ha en plass å lage litt mat, spesielt for oss så må lage all maten vår selv. Er slutt på den tiden da vi bare kunne stoppe på en bensinstasjon og spise pølser og is.


Vi skal også kikke mer på alle plankene som ligger i nøstet og se om vi kan bruke de til noe spennede. Jeg har noen bilder inni hodet mitt på hva vi kan bygge, det gjelder bare å få gubben på gli. Er rart det der, at ting som ser så enkelt ut inni hodet skal bli så fryktelig komplisert når det skal sette ut i live. Er det andre som er plaget med det samme? Egentlig kunne jeg tenkte meg et snekkerkurs, så hadde jeg sluppet alle diskusjonene, konsekvensanalysene og alle HMS-tiltakene (Tror de blir litt miljøskadd de som jobber i "uljeindustrien") da kunne mor ordnet opp selv :-)

1 kommentar:

Anette sa...

Jamen skulle du ikke fortelle litt mer om 17. maien da????!!!?? Må jo ha litt mer referat enn at du har lagt pal på sofaen i tre dager etterpå ;o)

Gikk det bra? Var det suksess? Og sånne trivielle ting.. ;o)