tirsdag 10. februar 2009

Gardiner....

Hos oss er tirsdagen speiderdag, da er far i huset og de tre søte "små" avgårde på "møte", mens jeg får ha huset for meg selv og nyte roen. I kveld har jeg funnet frem en del stoff som skal bli "fuskelifter a'la Emmeline".


Jeg begynte sååå friskt før jul med å sy de som skal være på kjøkkenet, men lot meg lett friste av nye, fine og ferdigsydde julegardinger fra Kid da de slo til med halv pris. Og da julegardinsesongen var over hadde de jammen salg på Kid da også, så da ble det, "fotside" gardinhøyder i et mørkt grått silkelignene stoff. Og tenkt, de passer sammen med de jeg hadde begynt på før jul ;-) så nå ligger stoffet pent strøkent og venter på at symaskinen skal komme hjem fra speideren. Der er den og syr om gamle dongribukser om til tøffe vesker til små frøkner. Liker det at de lærer/viser ungene at det går ann å lage nye ting av gamle ting. Er vist nok kjøp&kast som det er.

Bilde av kjøkkengardinene/stoffet er tatt i mørket på vaskerommet, så fargene på bilde lyver litt....



Når jeg først er i syhjørnet blir det fuskeliftgardiner i stuen også. Naboen i front tror jeg er en sånn interiørdame som liker å stulle og stelle, og nå har hun om-møbelert stuen sånn at vi sitter og ser inn til hverandre. De er hyggelige folk, det er ikke det, men litt privatliv, begge veier, er greit å ha. Så da blir det mer gardiner i våre vindu. Stoffet til de hadde jeg egentlig kjøpt for å trekke om spisestuestolene da vi bodde i "gamlehjemmet", så kjøpte vi huset her og da ble det ikke tid til sånt dill, som min kjære sier. Nå kommer stoffet helt til sin rett i stuen, skulle nesten tro at jeg har kjøpt det til akkurat det formålet.

"Stæsjingen" i trappegangen står litt stille, siden gubben brukte kvelden i går på legevakten og er på speideren i kveld, men han var så grei å henge opp taklampene før han gikk. Jeg ble grådig fornøyd, men vi hadde bare 9w sparepærer å ha i, og det ble for sterkt lys, så der må det inn nye pærer, gleder meg :-)

Ingen kommentarer: